Dansuitvoering

Heyy <4

Het is al weer een tijdje geleden, maar ik had op 5 maart mijn dansuitvoering. Toch wilde ik nog even vertellen hoe het was om weer op te treden. Dit jaar was het thema van de uitvoering ‘Nina’. Er zitten ook foto’s bij in deze blogpost van die dag, veel plezier met lezen!

IMG_5815

’s Ochtends kon ik nog lekker uitslapen. Om half 2 had ik afgesproken samen met Charlotte en Annelie bij de Albert Heijn. Eten inslaan moehahah :). We hebben Mentos kauwgom gekocht met aardbei en mandarijn: de Aqua Kiss (waar ik een lichtelijke obsessie mee heb). Charlotte kocht nog Arizona en met samen hebben we nog een doos Milka chocola voor Jonna (degene die ons leert dansen) gekocht.

IMG_5935

Op naar Annelie! Daar hebben we eigenlijk niks gedaan. Charlotte wilde wat spiegelfoto’s maken, omdat Annelie een mooie grote spiegel heeft haha. Ik heb ongeveer vier keer mijn tas gecontroleerd of ik alles meehad. Toch een beetje zenuwachtig :). De vader van Annelie bracht ons naar Topsportcentrum Rotterdam, waar de uitvoering was. Daar waren we om kwart voor drie.

IMG_5941

Langzaam kwam heel de groep bij elkaar. Ik zit in twee groepen, want ik dans op donderdag en op vrijdag. Samen met Naomi en Sofie zat ik in de groep met nog wat anderen. We kregen een kleedkamer en daarna moesten we ons al omkleden voor de generale repetitie. Ik moest vier keer dansen: één keer voor de pauze en drie keer daarna.

IMG_5820

Het was echt een chaos: alle, maar dan ook echt alle kleren lagen door elkaar. Met de generale repetitie werden alle nummers na dertig seconden gestopt, zodat je even je plaats weet, maar dat het geen twee uur duurt. Daardoor moest ik wel supererg haasten! De bewakers bij de ingang moesten erg lachen toen ik als Usain Bolt langs kwam rennen met Naomi en Sofie.

IMG_5934

Het ging redelijk goed met de generale. Er waren natuurlijk wel wat irritaties, maar voor de rest ging het goed. We konden nog kijken naar dansjes van anderen, dat was ook heel leuk. Na de generale repetitie kregen we ons avondeten: witte bolletjes met kaas of worst. Gelukkig had iedereen zelf nog snoep en ander lekkers mee :).

Rond 7 uur stonden de eerste mensen er al. Mijn eerste nummer was pas nummer 19, dus daarvoor zat ik nog met wat anderen in een soort chillruimte. Daar zag je een scherm met het nummer wat bezig was, live met de muziek. Er kwam nog een broertje van een oudklasgenoot heel lief bij me zitten :). Het was ook superleuk om te zien hoe de kleintjes met glitterspray en lipgloss helemaal los gingen.

IMG_5939

Dit waren de nummers waarop ik moest dansen: Five More Hours, Hello, See You Again en Running. Het ging supergoed! Hello werd nog live gezongen door Lisa Bakker, hier nog een linkje naar haar kanaal: kanaal van Lisa. Ze is een vriendin van me en het ging supergoed! Toen de show was afgelopen waren mijn ouders, broertje en nicht heel trots op me en ik kreeg nog mooie bloemen en een kaartje. De chocola hebben we nog aan Jonna gegeven, ze was er heel erg blij mee.

IMG_5814

En natuurlijk zoals elk jaar weer; de McDonalds! Drie euroknallers, medium friet, McFlurry Oreo, zes kipnuggets en water. Toen zat ik nog steeds niet vol hahah. Het was echt superleuk om te doen. Met de groep hebben we nog een foto gemaakt toen we Hello gingen we doen; allemaal rode lippenstift op, het zag er heel leuk uit. Op naar volgend jaar! 🙂

x Iris

IMG_5940

13 gedachtes over “Dansuitvoering

Plaats een reactie