Back2School Q&A

Heyy <4

Voor de meeste is school alweer begonnen, voor mij helaas al iets langer dan een week. Waarschijnlijk zijn er ook wat van jullie die nu voor het eerst naar de middelbare school gaan. Spannend! Deze Q&A staat helemaal in het teken van school, omdat het dan echt klaar is met de vakantie.

Had je veel stress voor de eerste schooldag en hoe ging je daarmee om?
Het viel wel mee eerlijk gezegd. Ik weet nog wel dat er voor de vakantie werd gevraagd of we al wisten wat we aan gingen doen op de eerste schooldag. Terwijl we eerst nog zeven weken vakantie hadden! Dat vond ik een beetje overdreven haha. Natuurlijk was ik wel zenuwachtig, maar het viel allemaal wel mee. Gewoon jezelf blijven, dan komt alles goed.

Wat voor studie/niveau doe je nu en wat wil je eventueel doen?
Op dit moment zit ik in klas 4 van het gymnasium. Ik heb echt nog geen flauw idee wat ik wil doen! De profielkeuze vond ik al ingewikkeld genoeg, sommigen weten al helemaal wat ze willen doen. Ik niet hoor, dat duurt echt nog wel even. Wel wil ik op kamers hahah, dat lijkt me echt leuk.

Heb je veel schoolspullen gekocht voor dit schooljaar?
Viel eerlijk gezegd wel mee. In de eerste en in de tweede kocht ik extreem veel en ging ik ook alles versieren. Dit jaar heb ik al mijn spullen bij de Hema gehaald en rekbare kaften gebruikt van de eerste. Versieren heb ik ook niet meer gedaan eigenlijk, het was gewoon heel makkelijk.

Afbeeldingsresultaat voor school tumblr

Kun je drie dingen noemen die je dit schooljaar nog moet doen?
De literatuurlijst, al die boeken daarop lezen. Nu zie ik er niet echt tegenop, omdat ik lezen leuk vind. Alleen er zitten ook middeleeuwse verhalen in, die vind ik toch wat minder eerlijk gezegd. Verder zijn er niet echt belangrijke dingen dit jaar. Wel moet ik al beginnen met mijn profielwerkstuk, zodat we dat in de vijfde minder hoeven te doen. Als laatste ‘moet’ ik nog naar Engeland hahah. Dat is de reis in de vierde en ik heb er heel veel zin in.

Wat zijn echt essentials om in je tas of locker te hebben?
Een soort emergency kit. In je kluisje is het altijd handig om spullen neer te leggen! Een klein toilettasje met allemaal handige dingen; elastiekjes, wat geld, een pen, een kleine borstel, speldjes, concealer, deo, enzovoort. Echt een hele handige tip! Zo red je niet alleen jezelf, maar ook je vriendinnen als ze iets nodig hebben.

Afbeeldingsresultaat voor school tumblr

Wat zou je aan doen op je eerste schooldag?
Niet iets dat heel erg opvalt. Wel moet je natuurlijk jezelf zijn, dus als je van ontwerpen houdt, is dat juist wel leuk. Ik deed volgens mij gewoon een spijkerbroek met een shirt aan, heel simpel. Op zo’n eerste dag is kleding wel belangrijk, maar toch kijkt iedereen naar je innerlijk. Na een tijdje leer je iedereen kennen en maakt kleding niet zoveel meer uit.

Hoe plan je?
In mijn hoofd! Elke dag bedenk ik wat ik ga doen die middag. Meestal hou ik me niet echt aan mijn planning, zo ruim ik mijn kamer ook niet zo vaak op, terwijl dat wel gepland staat. In de toetsweek plan ik wel in een schrift, omdat het dan extra druk is. Als je plannen moeilijk vindt, zou ik een schrift kopen of een planner van de Hema/Action.

Afbeeldingsresultaat voor school tumblr

Wat is je grootste irritatie aan school?
Dat je soms echt heel weinig doet. Dan ben je op school en doe je een hele les niks! Tja, dan had je beter thuis kunnen zitten. Aan de andere kant, iets wat ik nog veel erger vind is het vroege opstaan. Elke dag de wekker om 6:30 is echt niet leuk! En dan heel erg haasten, want om 7:15 gaat het pontje alweer.

Favoriete en stomste vak?
Favoriete vak: Frans. Alhoewel de docente die ik nu heb echt verschrikkelijk is. Sorry dat ik het zeg, maar ze is superonaardig. Ik zei letterlijk één ding en werd er al bijna uitgestuurd. Bij de tweede keer vroeg ik waar we waren en toen ontplofte ze helemaal. Nog één keer, en ik zat de rest van het jaar vooraan. Echt top!

Hebben jullie alweer zin in school?

x Iris

 

5 gedachtes over “Back2School Q&A

  1. Erg leuke Q&A! Bij mij is school ook alweer een week bezig 😦 Jaaa herkenbaar dat gevoel als je weer eens 6.30 moet opstaan, heb er zelf ontzettend veel moeite mee wat ertoe heeft geleid dat ik een aantal keer te laat ben gekomen voor de les 😅

    Liked by 1 persoon

  2. Ahw, misschien klinkt het stom, maar eigenlijk lijken die middeleeuwse verhalen me juist leuk! 🙂 Ik bedenk er dan allemaal van die romantische verhalen bij. In het echt was het er natuurlijk verschrikkelijk, maar ja, haha!
    Veel succes in ieder geval er mee. 🙂 ❤

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

